Likovna terapija

Likovna terapija

Likovna terapija se odvija u kabinetu opremljenom s likovnim priborom i materijalima za rad u različitim likovnim tehnikama. Rad je individualan, u trajanju od 30 minuta.

Karakteristike likovnog izražavanja osoba s autizmom su da su skloni stereotipijama, ustrajnom repetitivnom ponašanju, da im je područje interesa usko, nedostaje im mašta i kreativnost, ali uz dostatne kognitivne sposobnosti i motivaciju učenika, redoviti rad i strukturirano vođenje uz pomoć terapeuta mogu se postići dobri rezultati. Da bi se učenika motiviralo za likovne sadržaje, da bi se osvjestili likovni procesi i razumjeli zahtjevi

likovnog jezika , potreban je individualiziran pristup i individualan rad prilagođen njegovim sposobnostima i potrebama.

Za svakog učenika se nakon izvršene opservacije izrađuje individualni program rada da se može planirati daljnji rad, ciljevi i metode, te evaluacija rada.

Za uspješan rad je vrlo važno stvaranje komunikacije i interakcije između terapeuta i učenika, a sam crtež je i komunikacijski i interakcijski proces. Preko likovnosti se teži razvoju cjelokupne osobnosti: poboljšanju koncentracije, pažnje, strpljenja, radne kondicije, razvijanju estetskog osjećaja

i kreativnosti, osjećaja važnosti, samopoštovanja, razvoju spretnosti ruke, koordinaciji oko – ruka itd…

Likovna terapija se može koristiti i radi poticanja psihomotoričkog, a posebno perceptivnog osvještavanja vlastitog tijela i izgradnje cjelovite slike o tijelu, preusmjeravanju i smanjivanju psihomotoričkog nemira, snažnih emocija i autoagresije u likovnu aktivnost.

Vazno je reći da su svi postupci koji se provode prilagođeni učenicima, da se provode u svrhu njihovog osobnog razvoja i napretka.

''Gledanje dolazi prije govora.
Dijete gleda i prepoznaje prije nego nauči govoriti.''
- JOHN BERGER